Lapp Group op de Hannover Messe 2017 (Maart, 2017)

OELFLEX servo and motor cables

Snelle oplossingen voor aandrijvingen, export en automatisering.

De Lapp Group is volop bezig met het uitbreiden van zijn gamma. De wereldwijde marktleider voor geïntegreerde bekabelings- en netwerkoplossingen uit Stuttgart presenteert verschillende innovaties op de Hannover Messe 2017, waaronder verschillende ÖLFLEX-stuur- en motorkabels voor aandrijfsystemen. De focus ligt daarbij op kabels met UL-certificatie in overeenstemming met de Noord-Amerikaanse normen, en die dus voornamelijk gebruikt zullen worden in de exportgeoriënteerde industrie.

Er is ook een aantal innovaties in de ETHERLINE-portfolio, de gegevenskabels voor fabrieksautomatisering. Daar presenteert Lapp twee nieuwe kabels met een gegevenssnelheid van tot wel 10 Gbit/s, in overeenstemming met de Cat. 7-norm. Eén van de varianten is compatibel met Profinet en daardoor bijzonder geschikt voor bewegende toepassingen met torsie. De kabel heeft een lange levensduur en is bestand tegen tot wel 5 miljoen cycli van +/- 180 graden per meter. De tweede nieuwe variant is een uiterst flexibele ethernetkabel met een diameter van slechts 6,4 millimeter. Daardoor is de kabel uitermate geschikt voor gebruik in schakelkasten waar ruimtebesparing een grote rol speelt.

Ook het UNITRONIC-gamma werd uitgebreid: een nieuwe CAN-buskabel werd ontwikkeld voor gebruik in commerciële carrosserieën, zoals brandweerwagens, diepladers, sneeuwploegen of bulldozers. De kabel voldoet aan de hoogste eisen voor temperatuurbestendigheid (- 40 tot + 105 graden Celsius) en stevigheid: de kabel is bestand tegen olie, petroleum, diesel, smeermiddelen, uv-licht en uiteraard wind en andere weersomstandigheden.

Een extra hoogtepunt in de kraam van Lapp is de modulaire rechthoekige multiframeconnector EPIC MH, die gekoppeld kan worden aan alle mogelijke connectormodules voor energie-, signaal- en gegevensoverdracht. De combinatie van verschillende functies maakt het systeem extreem flexibel. Bovendien is het systeem conform de marktstandaard.

Je vindt Lapp op de Hannover Messe Industrie in zaal 11, stand C03.